Wedstrijd de Veenstreek 23 april 2011

0 4225
18 mei

Op zaterdag 23 april organiseerde district de Veenstreek weer hun jaarlijkse stekwedstrijd. Deze editie werd gevist in het AG Wildervankkanaal het pand tussen viaduct Ontsweddeweg en de Vanboekerenweg ter hoogte van Stadskanaal.

De deelname voor deze wedstrijd kwam maar moeizaam op gang, maar na hier en daar nog een afzegging konden we uiteindelijk met een respectabel aantal van 27 deelnemers vertrekken naar de waterkant.
Van af 7.00 uur konden de wedstrijddeelnemers zich verzamelen in café Veldzicht te Vledder.
De verloting vond plaats om 7.30 uur waarna we om 7.45 uur vertrokken naar het viswater.
Het weer was uitstekend wat dan ook gerand stond voor een prima visdag en prachtige plaatjes opleverde.
Bij het water aangekomen zocht een ieder zijn stek nummer op en begon enthousiast aan het opbouwen van zijn plateau en hengel(s). Om 9.00 uur klonk het startsein voor de wedstrijd en het duurde niet lang of de eerste vissen werden al geland. De vangsten verliepen wat grillig maar aan het eind van de wedstrijd werden er zo hier en daar nog een paar brasems gevangen. Om 13.00 uur klonk het eindsignaal en konden we beginnen aan het wegen van de gevangen vis. Er waren toch weer een paar leuke vangsten bij.

Als derde eindigde de heer T. Arends van het Meuntje met 6200 gram een tweede plaats was voor de heer J. Strijker van het Baarsje met 9120 gram en winnaar van deze editie was de heer D. Boon van HC Neptunes met 12160 gram heren proficiat. Al met al was het weer een geslaagde wedstrijd en hopen dat we de volgende wedstrijd weer op meer deelname kunnen rekenen. Namens het bestuur van de Veenstreek bedanken we een ieder voor hun komst en ook bedanken we allen die deze wedstrijd hebben mogelijk gemaakt en die hier zijn steentje aan heeft bijgedragen zo ook de bediening van café Veldzicht te Vledder.

Klik hier voor de uitslag