Ledenvergadering: geen contributieverhoging in 2011

28 mei

Zestig hengelsportverenigingen hebben op 25 mei de jaarlijkse ledenvergadering van de federatie bijgewoond die dit jaar voor het eerst is gehouden in schouwburgzaal De Kimme in Zuidlaren.

De vergadering verliep in een goede sfeer. De verenigingen blikten met voorzitter Herman Dirks terug op een goed verlopen 2009 dat over de gehele breedte ledenwinst liet zien en waarin bovendien een aantal aansprekende projecten is opgestart. Directeur Henk Mensinga verzorgde een goed ontvangen presentatie over het Oeverproject van de federatie.
Punt van zorg blijkt het Beleidsplan 2010-2015 van Sportvisserij Nederland, waarin ondermeer de rol en plaats van de federaties ter discussie is gesteld. Bestuur en leden zitten op 1 lijn: de huidige positie van onze federatie mag niet worden aangetast.
De ledenvergadering ging akkoord met de door het bestuur voorgestelde aanpassing van de vergoedingen voor vrijwilligers. Voorstellen van district Hunsingo betreffende toezending van de jaarlijkse attentie aan federatievrijwilligers en een verruiming van de regeling voor toekenning van de federatiespeld aan vrijwilligers die grote verdiensten hebben gehad voor de organisatie werden door de vergadering afgewezen die daarmee zijn voorkeur uitsprak voor het door de federatie gevoerde beleid.

Federatiesecretaris Johan Boersma nam afscheid van de federatie; hij heeft zijn 2 bestuurstermijnen vervuld. Als nieuwe secretaris is Tyme Jonker uit Assen verkozen.
De financiën geven geen aanleiding de contributie voor 2011 te verhogen. Aangezien de contributie al jaren op het zelfde peil zit, ondanks gestegen kosten en dergelijke, stelde penningmeester Marcel Hölterhoff voor 2012 wel een verhoging in het vooruitzicht.
Binnenkort verschijnt het uitgewerkte verslag van de ledenvergadering 2010 op deze site.